Digidel – för ökad digital delaktighet

Kampanjen Digidel har ett vällovligt syfte. Kampanjen verkar för en ökad digital delaktighet i Sverige. De vill att alla ska våga, vilja och kunna ta del av Internet.

Kampanjens mål är att få ytterligare minst 500 000 svenskar att börja använda Internet innan utgången av år 2013.

De flesta icke-användarna finns bland Sveriges pensionärer, men att notera är att 30% av dem som inte använder Internet yngre än 65 år.

Nu utmanar Digidel landets alla kommuner, företag, organisationer, projekt, nätverk och privatpersoner. Hur får vi fler att använda nätet? Vem har den roligaste, intressantaste, eller kanske mest annorlunda idén för att få dem som står utanför den digitala gemenskapen att hamna i den?
Mer information finns på digidel.se

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s