25% av alla reklamintäkter 2012 i Sverige kom från internet

Kjell Meyer om prylar och internet

Reklamintäkter internet 2012

 

Internet är idag Sveriges största enskilda reklambärare Mer än 25%  av alla reklamintäkter kommer därifrån. Reklamintäkterna låg år 2012 på 8 miljarder kronor och har sedan 2007 fördubblats, skriver Internetstatistik.se.

Den gamla vanliga pappersdagspressen förlorade därmed år 2012 reklambärartäten enligt en rapport från Nordicom: Den svenska mediemarknaden 2013.

Annonsintäkterna på nätet går till nya aktörer och de traditionella medieföretagen blir mindre lönsamma.

Sökordsannonseringen ökar dramatiskt framför allt Google Adwords.

Rewrite: Kjell Meyer

Visa originalinlägg

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s